Υποβλήθηκε από libadmin στις Πέμ, 05/05/2016 - 14:58.
Η σιδηροδρομική γραμμή του Πηλίου επιδίωξε τη σύνδεση της πόλης του Βόλου με τα χωριά του νοτιοανατολικού Πηλίου προκειμένου να καταστεί γρηγορότερη και οικονομικότερη η διακίνηση προϊόντων και ανθρώπων. Ωστόσο, το μεγάλο κόστος της σιδηροδρομικής μεταφοράς καθώς και η απουσία σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα ανέβαζαν τις τιμές των προϊόντων και εμπόδιζαν τη διοχέτευσή τους στην εθνική αγορά.
Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής του Πηλίου ανατέθηκε στην ιταλική εταιρία E. De Chirico & Co, η οποία ολοκλήρωσε τη γραμμή Βόλου-Λάρισας-Καλαμπάκας στο διάστημα 1882-1886. Το 1892 αποφασίστηκε η κατασκευή της γραμμής Βόλου-Αγριάς-Λεχωνίων, μήκους 13 χιλιομέτρων. Το έργο, που εγκαινιάστηκε το 1895, αποδείχτηκε ζημιογόνο για την εταιρία, αποφασίστηκε ωστόσο η επέκταση του ως τις Μηλιές, η οποία ολοκληρώθηκε το 1903. (Βόλος, ένας αιώνας. Τ.Α, Από την ένταξη στο ελληνικό κράτος (1881) έως τους σεισμούς (1955), Εκδόσεις Βόλος, Βόλος 1999).
 |
Το τρενάκι του Πηλίου στις στροφές του Λόφου Γορίτσα, 1895. Φωτ. Στ. Στουρνάρας, Αρχείο ΔΗ.Κ.Ι. |
 |
Το τρενάκι του Πηλίου στον Άναυρο, 1905. Το παρθενικό ταξίδι του τρένου την ημέρα των εγκαινίων της γραμμής Βόλου-Λεχωνίων. Αρχείο Γ. Μουγογιάννη. |
 |
Το τρενάκι του Πηλίου στην οδό Δημητριάδος, περ. 1900. Φωτ. Στ. Στουρνάρας, Αρχείο ΔΗ.Κ.Ι. |
 |
Αναμνηστική φωτογραφία από τα εγκαίνια της γραμμής Βόλου-Λεχωνίων στο σταθμό των Λεχωνίων, 1895. Φωτ. Στ. Στουρνάρας, Αρχείο Γ. Μουγογιάννη. |
 |
Το τρενάκι του Πηλίου στο Σιδηροδρομικό Γατζέας, περ. 1950. Φωτ. Δ. Λέτσιος. |
 |
Το τρενάκι του Πηλίου πάνω στη γέφυρα του Βρύχωνα μεταξύ Αγριάς και Λεχωνίων. Η γέφυρα του Βρύχωνα (1902) ήταν η πρώτη από οπολισμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα. Αρχείο Ζημέρη, ΔΗ.Κ.Ι. |